Ben je niet tevreden over onze zorg? Of lopen zaken anders dan je graag had gewild? Blijf er niet mee zitten.
We vinden het fijn als je het ons laat weten. We gaan dan graag met je in gesprek om samen naar een oplossing te zoeken.
Wij raden je aan om je klacht eerst te bespreken met de medewerker waar het over gaat. Een goed gesprek kan helpen om snel misverstanden op te lossen. Kom je er samen niet uit? Dan kun je een gesprek aanvragen met de leidinggevende of manager.
Vind je het lastig om je klacht te bespreken met de betrokken medewerker? Of zijn jullie er samen niet uitgekomen? Dan kun je terecht bij de klachtenfunctionaris.
Het is ook mogelijk je klacht voor te leggen aan de klachtencommissie voor cliënten. De klachtenfunctionaris kan je daarbij helpen.
Heb je een klacht ingediend bij ons? En ben je na inzet van de klachtenfunctionaris of klachtencommissie nog steeds ontevreden over de oplossing? Dan is er sprake van een geschil. In dat geval kun je in beroep gaan bij de Geschillencommissie Zorg.
Het is niet altijd gemakkelijk om een klacht in te dienen. Of misschien vind je het moeilijk om duidelijk te maken wat je klacht precies is. Je kunt je daarom laten bijstaan door iemand die je vertrouwt. Ook kun je de cliëntvertrouwenspersoon om hulp vragen. Zij kan je helpen het gesprek aan te gaan, je ondersteunen tijdens een bemiddelingsgesprek of bij de hoorzitting bij de klachtencommissie. De cliëntvertrouwenspersoon is er voor jou.
Print deze pagina uit