Lees voor

Ontevreden?

Klachtencommissie

Je kunt je klacht voorleggen aan de klachtencommissie voor cliënten. De klachtenfunctionaris kan je daarbij helpen. De vijf leden van de commissie zijn niet verbonden aan LEVANTOgroep en beoordelen je klacht daarom onafhankelijk. In het reglement van de commissie lees je hoe zij te werk gaat.

Hoe werkt de klachtencommissie?

Als je klacht wordt behandeld, word je uitgenodigd voor een bijeenkomst (hoorzitting). In die hoorzitting bespreek je je klacht met de klachtencommissie en de medewerker waar het over gaat. De commissie geeft daarna een advies aan de Raad van Bestuur over jouw klacht en doet misschien aanbevelingen. De Raad van Bestuur besluit vervolgens of zij het eens is met het advies en welke maatregelen er door jouw klacht zijn of nog worden genomen.

De commissie bestaat uit de volgende personen:
• De heer mr. C. de Boer – voorzitter
• Mevrouw N. Mengelers – lid
• De heer G. Verhaegh – lid
• De heer S. de Ree – lid
• Mevrouw B. Bouman – lid

De commissie wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris, mevrouw mr. E. van Ratingen. Bij haar kun je ook terecht als je vragen hebt over de procedure. Mail dan naar eva.vanratingen@levantogroep.nl.

Hoe dien je een klacht in bij de klachtencommissie?

Wat vermeld je in je klachtbrief? In elk geval:

  • je naam en contactgegevens
  • een duidelijke omschrijving van je klacht
  • de datum of de tijdsperiode waarin de betreffende feiten en omstandigheden zich hebben voorgedaan
  • tegen welk besluit, welke persoon of personen de klacht is
  • welke oplossing je graag wil

Als er documenten zijn waarvan je denkt dat het belangrijk is dat de commissie deze leest, voeg je die toe aan je klacht.

Je klacht kun je indienen via bestuurssecretariaat@levantogroep.nl of per post naar:

Stichting LEVANTOgroep
Ter attentie van de Raad van Bestuur
Postbus 712
6130 AS Sittard

Klacht niet opgelost?

Heb je een klacht ingediend bij ons? En ben je na inzet van de klachtenfunctionaris of klachtencommissie nog steeds ontevreden over de oplossing? Dan is er sprake van een geschil. In dat geval kun je in beroep gaan bij de Geschillencommissie Zorg.

Print deze pagina uit