Ben je niet tevreden over onze ondersteuning? Of gaan dingen anders dan je had verwacht? Laat het ons weten, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. We vinden het belangrijk om je klacht zo snel mogelijk te behandelen. Dit zijn de stappen die we volgen:
Als je een klacht hebt, probeer deze eerst zelf te bespreken met de persoon waar het om gaat. Een gesprek kan veel verduidelijken en misverstanden snel oplossen. Als jullie er samen niet uitkomen, kun je een gesprek aanvragen met de leidinggevende of manager.
Het kan lastig zijn om een klacht in te dienen of uit te leggen wat precies je klacht is. Je kunt daarom iemand meenemen die je vertrouwt, die je kan helpen bij het gesprek of je kan ondersteunen tijdens een bijeenkomst met de klachtencommissie.
Als je klacht na het gesprek niet is opgelost, kun je de klacht voorleggen aan de klachtencommissie van Loket Housing. De commissie is onafhankelijk en niet verbonden aan Loket Housing. In hun reglement kun je lezen hoe ze te werk gaan en welke voorwaarden gelden voor het indienen van een klacht.
Als je klacht wordt behandeld, krijgt de persoon waar je een klacht over hebt de kans om schriftelijk te reageren. Daarna is er een bijeenkomst waarin jij, de persoon waarover je klaagt, en de commissie de zaak bespreken. De commissie beslist daarna of je klacht terecht is of niet.
In de commissie zitten de volgende personen:
Bij de behandeling van je klacht zal altijd de voorzitter en één lid van wonen, zorg en de gemeente betrokken zijn. De commissie wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris, mevrouw R. Pierey.
Jaarverslag klachtencommissie 2023
Vul het formulier hieronder in om een klacht in te brengen. Als er documenten zijn waarvan je denkt dat het belangrijk is dat de commissie deze leest, voeg je die toe aan je klacht.